Nu går snapsen online

Norske Arcus, som er verdens største producent af akvavit og en af Nordens største importører af vin, starter en såkaldt field-test, hvor de vil udstyre den populære Linie Akvavit med NFC-tags. Det sker i et samarbejde med Thinfilms, som også er et norsk firma, der har udviklet NFC-taggen SpeedTap.
 
Hver tag har sin egen unikke identifikation som ikke kan kopieres. Ved at holde en NFC-tilpasset smartphone hen til etiketten, vil telefonen blive koblet på en cloud-baseret portal, som kan holde styr på tag’en, brugeren og de informationer der udveksles.
 
Det åbner mulighed for en en-til-en markedsføring, hvor Arcus får direkte kontakt med de enkelte brugere af produktet. Man forestiller sig, at man ved at levere information, historier, produktnyheder og ideer til anvendelse kan skabe en tættere relation til kunden og derigennem en præference.
 
– Vi har stor fokus på innovation for at holde varemærkerne opdateret og for at skabe opmærksomhed omkring vores akvavit-varemærker, fortæller Romain Jourdan, som er kategorichef for Norsk Akvavit hos Arcus.
 
Arcus har blandt sine andre kendte varemærker Aalborg Akvavit, Løjten og gammel Opland.
 
I andre kvartal 2017 skal Arcus starte opp med felttester der flaskene skal utstyres med NFC-brikker fra Thin Film Electronics, som også er et norsk selskap.


SØREN WINSLØW

Editor & Ad Sales Denmark
SØREN WINSLØW
soren@packnews.com

Publiceret: 2017-04-21

TAGS (Bemærk! Klik på en tag for at få flere artikler frem inden for området!)

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Search and find, who delivers what to and from the packaging industry.


FØLG OS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Find de vigtigste messer og begivenheder i emballagebranchen!
FØLG OS PÅ FACEBOOK
 
RPC