...
Død go’ emballage

Et lille bryggeri i Tammerfors i Finland – Käsityöläispanimo Pyynikki – har vundet adskellige priser for deres produkter. Bryggeriet fremstiller en bred vifte af unikke ølsorter, som tilvirkes med kærlighed, som de siger.
 
Da Halloween nærmede sig sidste år, havde bryggerier et ønske om, at fremhæve deres død go’e øl: Post Mortem Imperial Stout. Emballagen skulle være bæredygtig, men også afspejle produktets unikke karakter og frem for alt vække opmærksomhed og stimulere salg.
 
I samarbejde med DS Smith udviklede de en ret utrolig og noget makaber emballage i form af en minikiste, som præcist passede til en ølflaske. Hver emballage fik et unikt serienummer, så hver eneste øl fremstod som et selvstændigt stykke håndværksarbejde. Kisten viste sig at være en fuldtræffer og blev øjeblikkeligt meget populær. Den var let identificerbar og oplaget var væk på ingen tid.
 
Resultatet af kampagnen var først og fremmest en unik og let identificerbar emballage som ledte til et øget salg. Selve emballagen var interessant og er blevet et samlerobjekt, som derigennem er med til at opbygge brandet. Endelig var emballagen fuldt egnet til genindvinding og dermed også med til at styrke bryggeriets position, som miljøbevidste.


SØREN WINSLØW

Editor & Ad Sales Denmark
SØREN WINSLØW
soren@packnews.com

Publiceret: 2017-03-08

TAGS (Bemærk! Klik på en tag for at få flere artikler frem inden for området!)

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Search and find, who delivers what to and from the packaging industry.


FØLG OS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Find de vigtigste messer og begivenheder i emballagebranchen!
FØLG OS PÅ FACEBOOK
 
RPC