...
Den hemmelige QR-kode på drikkebægre

Huhtamäki i Finland har lanceret ”Monaco Cup”, som er et engangspapbæger, der er forsynet med en ”hemmelig” to-dimensionel QR-kode, som først kan ses, når bægeret fyldes med en varm drik.
Bægeret benyttes på to udvalgte Shell-tanke i Finland, samt på flere restauranter og caféer.

Huhtamäki skriver, at pap-engangsbægrene er et perfekt markedsføringsredskab og til reklamekampagner, hvor man benytter digitale redskaber.

Den dynamiske QR-kode i Monaco-bægeret er integreret i et lag med varmefølsom trykfarve. Den kan ikke ses – eller benyttes – før bægeret bliver fyldt med en varm drik som fx kaffe, the eller chokolade.

Når QR-koden træder frem, kan den scannes med en smartphone og forbrugeren kan så deltage i en konkurrence, hvor man kan vinde alt lige fra en gratis kop kaffe til en rejse for fire personer til Monte Carlo.

Den indbyggede QR-kode i Huhtamäkis Monaco-bægre er programmeret til at opkoblingen til konkurrencen kun kan foretages én gang per kode. Hvis man vil deltage flere gange, må man altså købe flere kopper med fx kaffe.

Hvis forbrugeren scanner koden en ekstra gang, er den ikke ”død”, men den kobler forbrugen op til en anden digital platform med Huhtamäki-information.

Monaco-bægeret er designet af det finske innovationsbureau Mediakolmio.
 


LIS LYKKE

Editor & Ad Sales Denmark
LIS LYKKE
lis@packnews.com

Publiceret: 2017-02-19

TAGS (Bemærk! Klik på en tag for at få flere artikler frem inden for området!)
Drikkevareemballage emballage fødevareemballage Karton/Pap Miljø

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Search and find, who delivers what to and from the packaging industry.


FØLG OS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Find de vigtigste messer og begivenheder i emballagebranchen!
FØLG OS PÅ FACEBOOK
 
RPC